én vagyok itt!

EnnsSteyr, SzG3

Volt szerencsém a közelmúltban egy 8 napos osztrák-német-svájci utat szervezni magamnak. Sajnos most a feleségem nem tudott velem jönni, így egyedül mentem. Az első szállás (mint az összes többi is) Németországban volt, így oda felé nem sok helyet tudtam beiktatni…

PK utazási blogjaPécs-Orfű-Abaliget Félmaraton

Úgy alakult, hogy ebben az augusztusban elég keveset futottam, értékelhető távú /idejű kategóriában meg aztán pláne. Verseny előtti vasárnap még edzettünk egyet Abaligeten a #utaziskolaba csapattal, azelőtt /után viszont többet voltam ágyban mint futócipőben, hogy…

EnyingEnying - Nepomuki Szent János Római Katolikus Templom

Herceg Batthyány Fülöp építtette 1838-1840 között a neoklasszicista stílusú, monumentális hatású, ünnepélyes homlokzatú műemlék templomot. Stílusának jellegzetességei: az oszlopos portikusz (előcsarnok), a kupola és a latin kereszt alaprajz…

szalay2 utazási blogjaZlín, Lesná - az állatkert 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most érkeztünk el ahhoz a helyhez, ami miatt az ez évi cseh nyaralás ezen a környéken zajlott le. Ez a lesnai állatkert!!!!!!! Igen, ilyen sok felkiáltó jellel. Ha valaki emlékszik a korábbi beszámolómra, akkor abban…

szalay2 utazási blogjaKrakkó óvárosa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó óvárosának néhány kiemelt részét már bemutattam, de azért ha az egész óvárost nézzük, azért még van igen sok és érdekes látnivaló. Amit eddig bemutattam: - a Posztócsarnok (Sukiennice) - a Főtér (Rynek Główny)…

szalay2 utazási blogjaFreiburg im Breisgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok, de nekem valahogy sok lett a munkám így év vége felé, de azért egy nagyobb beszámolót erről a városról azért bele suvasztok. Ez a Freiburg nem tévesztendő össze a Svájcban található…

szalay2 utazási blogjaGrác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól…

EnteriőrBetliar (Betlér), az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez is egy bakancslistás hely! Domica után ide érkeztünk. A kastély előtt parkoló (parkolási díjjal, ez szinte mindenhol így van, az ettől eltérőket majd külön jelzem). A kastélyról többek közt azt kell tudni, hogy ez…

EnnsEnns, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ahogy járogatok mostanában Németország felé, szinte minden alkalommal elhaladtam az Enns tábla mellett, ahonnan megtudhattam, hogy Enns Ausztria legrégebbi városa. Most nemrég végre be tudtam iktatni, hogy megnézzem…

EnglandCarrickfergus

Észak - Írország. Antrim megye A város egy masszív vár köré épült ki, amit még John de Courcy építtetett 1180-ban, hogy megvédje a Belfast Lough bejáratát. De Courcy volt az angol-normann seregek vezetője, akik megszállták Ulstert, miután Strongbow délen elfoglalta Leinstert…

szalay2 utazási blogjaKrakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó…

szalay2 utazási blogjaKassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban…

szalay2 utazási blogjaČeské Budějovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! České Budějovice dél-Csehország egyik legnagyobb városa, mely mégis meg tudta őrizni kisvárosi hangulatát, minden bájával egyetemben. Fontos szerepet játszott a huszita felkeléseknél, és egy időben itt tartották a császári ereklyéket is…

szalay2 utazási blogjaBudapest, a Budai Várnegyed, Budavári Palota, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest (ezzel együtt az ország) talán legjelentősebb történelmi emlékének, a budai Vár-negyednek az egyik felét mutatom be, ez a Budavári palota (a történelmi lakónegyeddel együtt szerintem sok lenne egyben)…

szalay2 utazási blogjaBudapest, Margit-sziget, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most Budapest egyik tüdejét mutatom be. A Margit-szigeten volt a Domonkos-rendi apácák kolostora, északi végén az esztergomi érsek vára, középen a premontreiek és a ferences rendi minoriták temploma és kolostora…

Châlons-en-ChampagneChâlons-en-Champagne

Köszönjük M. D. Lilinek, aki 3600 HUF feltöltésével segítette elő, hogy ma egy hosszabbat beszélgethettem Ferenccel és egy kicsit Istvánnal is. Az idő kegyetlen, nagyjából reggel négyig van esélyük aludni, aztán annyira hideg lesz, hogy kénytelenek felébredni…

szalay2 utazási blogjaTátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni…

szalay2 utazási blogjaKassel, Staatspark Karlsaue, Insel Siebenbergen - Blumeninsel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez a hely az egyik legszebb, ahol Kasselben jártam. Amúgy a Staatspark Karlsaue része, de annyira egyedi, hogy külön fogok foglalkozni vele. A parknak az Orangerie-vel szembeni végében található. Nem tudom, hogy…

István utazási blogjaZakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi…

szalay2 utazási blogjaLednice 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A mostani cseh utunknak az elsődleges célja az volt, hogy az unokámat megismertessük azokkal a szép látnivalókkal, amiket már korábban mi meglátogattunk, de azért némi újdonságot azért ebbe az útba is belecsempésztünk. A két korábban meglátogatott…

szalay2 utazási blogjaKrakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi…

szalay2 utazási blogjaKassel, parkok a városban, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szerintem most érkeztünk el Kassel legjobb részéhez, a parkokhoz! Mint említettem, Kassel Németország legzöldebb városa. Ennek sajnos az az egyik előzménye, hogy a II. világháborúban szinte porrá égették az egész várost, így az újjáépítésekor…

szalay2 utazási blogjaZloty Stok, az aranybánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eredetileg nem a bánya miatt jöttünk erre, más látnivalókat szerettünk volna megnézni, de bizonyos okok miatt arra nem volt időnk, így a bányát választottuk úti célunknak. Azt már korábban is írtam, hogy a lengyelek…

szalay2 utazási blogjaSzolnok, Rep Tár, repülő múzeum, SzG3

Végre egy olyan hely, amit majdnem maradéktalanul ajánlani tudok (ami egy kicsit nem tetszett az az, hogy a kiállításon kívül minden csak külön fizetés ellenében volt csak igénybe vehető és ha ezeket egyenként mondjuk csak két személy - apa és fia - veszi igénybe…

szalay2 utazási blogjaKecskemét 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég direkt elutaztam egy kis fotó szafarira Kecskemétre és nagyon kellemes meglepetések értek, amit azért Mo vonatkozásában nem igazán szoktam hangoztatni (mivel alig találkozom ezzel). Ami a legjobban tetszett…

szalay2 utazási blogjaJungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571…

szalay2 utazási blogjaDrezda (Dresden), Frauenkirche, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Frauenkirché-vel külön kell foglalkoznom, mert története szinte egyedülálló: Az eredeti templom építése 1743-ban fejeződött be. A II. világháborúban a szövetségesek korábban nem nagyon bombázták Drezdát, így 1945…

szalay2 utazási blogjaTata, Fényes forrás tanösvény, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre egy hely (Mo-n), amely esetben bátran kijelenthetem, ezt mindenkinek látnia kell. Most hétvégén a hónom alá csaptam Lilit és a lányommal hármasban elmentünk ide. A légi képek alapján nem igazán tudtam, hogy…

szalay2 utazási blogjaPassau, SzG3

A nyaralás utolsó német állomása. Az Inn felől jövet bementünk a belvárosba autóval, hogy ne kelljen sokat gyalogolni. Itt megint szembesültem azzal, hogy szinte minden utca elejére ki van téve a behajtani tilos tábla, de sok német azért bemegy a belvárosba. Valószínűleg…

szalay2 utazási blogjaMalá Morávka, Praděd, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az idei cseh túránkat alapvető célja a Jeseník hegység (csehül: Jeseníky) és annak környezete volt. Jeseník egyébként egy város is, annak a Lázné (fürdő) része a Priessnitz féle gyógyfürdő hely. Ennyit a környék beazonosításáról…

szalay2 utazási blogjaSzeged, a Szegedi Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A feleségem miatt havonta egyszer le kell mennem Szegedre, így lehetőség nyílt arra, hogy Szegedet, ill. az itt található nevezetességeket bemutathassam. Most az Egyetem Füvész kertjét mutatom be (Szegedről úgy általában majd később)…

szalay2 utazási blogjaOberschleißheim, Schloss Schleißheim, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amit most bemutatok, az az egyik legnagyobb szabású palotakomplexum Németországban. München mellett található, az északi autópályától néhány kilométerre. Könnyen megközelíthető, ingyenes a parkolás (legalábbis akkor amikor ott voltam, biztosan)…

szalay2 utazási blogjaKassel, az Orangerie, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kasselben van egy nagyon szép kastély, aminek igen fura szerepet szántak az egykori gazdái. Az Orangerie kifejezéssel elég sok kastély vonatkozásában lehet találkozni, de ezek igazából (legalább is a legtöbb esetében)…

szalay2 utazási blogjaBécs, Hundertwasser múzeum (Kunst Haus Wien), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezeket a képeket eddig nem tettem fel, mivel elég gyengére sikerültek, még délben is elég sötét volt (bár kinagyítva némileg elfogadhatóak). A Duna csatorna partján már éppen hazafelé tartottunk, amikor megláttuk a tipikusan Hundertwasser stílusú épületet…

szalay2 utazási blogjaBudapest, a Szemlő-hegyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest másik látogatható barlangja a Szemlő-hegyi barlang. Nincs igazán messze a Pál-völgyi barlangtól, és ahogy írtam érdemes kombi jegyet venni, mert így olcsóbb a két barlang meglátogatása. Viszonylag későn,…

szalay2 utazási blogjaBurghausen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most elérkeztünk egy olyan helyre, amit nem lehet néhány mondattal elintézni. Ez Burghausen és a vára. Azzal a rekorddal büszkélkedhetnek, hogy a vár össz hossza 1051 m, ami Európában rekord. Az persze érdekes…

Oszd meg ezt a keresést: én vagyok itt!